hittaminbalans

sexton dagar med lchf

Lämna en kommentar

Namnlös

14 december 2013
Startvikt : 63.3
Vikt den 10 december : 61.9
Dagens vikt :
62.8
Total viktnedgång : 
0,5 kg

blev lite besviken när jag ställde mig på vågen idag. jag är dock fullt medveten om att vågen inte säger hela sanningen. på något vis känns det som att jag har blivit lite slankare kring magen, men knappt 1 centimeter har försvunnit sedan den 1 december. denna vecka har jag nog ätit mer än vad jag gjorde första veckan. det har varit lucia och luciafika, fest, mycket bakning och en kväll med alldeles för mycket kvällsfika. jag har även ätit trots att jag inte varit hungrig, vilket inte är optimalt. 

jag antar att jag skyller på juletiden. jag älskar att mysa med godsaker framför tända ljus tillsammans med människor jag tycker om. jag har LCHF-anpassat allt mitt godfika och det har blivit gott och jag har inte överätit. jag tror att jag måste tillåta mig själv att njuta av det goda såhär kring jul för att sedan kasta ut allt gotte efter jul. man måste tydligen leva lite också har jag hört..

självklart är man besviken över vågens siffror. dock försöker jag se det som en motivationsfaktor istället för ett steg i fel riktning. 

 

Lämna en kommentar